måndag 4 december 2017

Vissa X kommer man aldrig över

Äntligen börjar en ny vecka! När man är inne i ett härligt jobbflyt så kommer bara fler idéer om vad som skulle kunna bli bra och spännande saker för framtiden. Plus att vi närmar oss jul. Bästa är att ALLA julklappar är inhandlade. Alltså ingen julstress i år heller.

Haft en härlig dag varav halva dagen spenderades på Salongen i Lysekil med trevliga kunder och andra halvan spenderades hemma vid datorn för lite administrativt arbete. Strax innan jag lämnade salongen fick jag pratat  med Frida på P4 Radio Väst. Frida är den som gör intervjun med mig på onsdag. Ska bli så kul att få prata om det fantastiska yrket som hundfrisör faktiskt är.
Alltså lägg detta på minnet.
Onsdag den 6 december kl 10:35 går vi live på P4 väst!!

Känns också så kul att kunna presentera idag den kommande Trimkurs som jag kommer ha på Cocker Spaniel i Mars nästa år. Klicka här så kommer ni direkt till länken för mer information. Här är bilder från Swedgroom 2017.
Före

Efter


Hann även gå igenom gamla bilder, vilket är så roligt att se. Här är en bild från när jag tävlade i juniorhandling i Vänersborg.  Är 10 år gammal på bilden. Glömmer aldrig den dagen. Tror aldrig man riktigt glömmer första gången man vinner något oavsett i vilken nivå det må vara.   Detta är min första vinst och SM kval.

Bild från Vänerborg, 2003. Tävlar med Pålamalmens Ulla som också var mamma till vår X-et

Ni ska veta att vid det här laget var Pointer min stora dröm att ha och är än idag en ras som mitt hjärta slår extra för.  Minns såväl när jag åkte i en bil tillsammans med mina föräldrar och  tjatade att de skulle ge mig en Pointer. Sa till dem att när jag är 13 år då är jag tillräckligt gammal för att ha en egen pointer. Ni måste förstå att jag är typ 11 år när jag argumenterar detta så 13 år var en vuxen ålder.  Mina föräldrar sa ja men tror egentligen inte att de trodde att jag skulle komma ihåg detta men icke. Sedan föll det sig såväl att vi i familjen fick möjligheten att köpa pointer,  Pålamalmens X-et som också hette X-et som tilltalsnamn. Han var den snällaste, tryggaste och klokaste hund jag någonsin har haft i min närhet. Vet ärlig talat inte om jag kommer stöta på en hund som honom. Han var mittpunkten i vår hundflock. Han var vännen man tog på långpromenad plus den hunden jag hade med mig när jag började resa runt i Sverige för att gå på utställningar.  Vissa hundar glömmer man helt enkelt inte!

💙Alltså detta Pointerhuvud💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar